13 Kasım 2010 Cumartesi

Yeni bir Okul, Yeni Bir Heyecan

Blogla başlayan kampanyamız artık büyüdü ve Barbaros Demir'in katkılarıyla websitesine taşındı. Bundan sonra blogdan gelecek yazılarla beslenecek ama yardım arayan okullarla, yardım etmek isteyen kişileri formlar sayesinde buluşturacak.

Ve işte yardım arayan bir cesuryürek form doldurdu ve bize iletti: 




'' Şanlıurfa’nın Birecik ilçesinde Sadettin ve Cemal Karaata İlköğretim Okulu'nda sınıf öğretmeni olarak görev yapmaktayım. İsmim Mevlüt KARA. Bu okuldaki ilk yılım ve asker öğretmenim…

Görev yaptığım 1 aylık mühlet içerisinde öğrenciler ve çevre halkı hakkında çalışmalarım sonucunda bilgi sahibi oldum. İki tespitim oldu: 1. Bu okula gelen öğrenciler sosyokültürel açıdan düşük seviyedeki bir muhitin çocuklarıdır. 2. Görünen odur ki; bu çocuklar bu muhitte makûs talihlerine bırakılamazlar.

Evet, askerlik yaptığım yerin duvarlarında şöyle bir yazı yazıyordu: “Vatanını en çok seven, görevini en iyi yapandır.” Bu bilinçle ve bu tespitlerle buradaki öğrenciler için çözümler aramaya başladım. Her şeyden önce bu çocukların üzerinde tesirli olmalıydım. Bunun iki yolu vardı: Birincisi, gayretimle onların davranışlarına tesir edecektim, ikincisi kitaplar ile fikirlerine.

Ben, bu çocuklar için, ülkemin çocukları için, ülkem için kutlu bir yola girdim. Bu yolda benim en büyük yardımcım “kitaplar” olacaktır. Bu kitapların temininde toplumumuzun da yardımına ihtiyacım var. Belki sadece kitap değil ihtiyaçları: Elbiselere, ayakkabılara vs. şeylere de ihtiyaçları var. Ama önce onlara kendi ayakları üstünde durmanın önemini, düşüncenin, toplum olmanın önemini gösterebilmeliyim…

   İşte bu amaçlar çerçevesinde imkânlarınız ölçüsünde sizlerden “KİTAP(Öykü, roman, şiir kitapları, sözlük, atlas ve kırtasiye malzemeleri)” talep ediyoruz. Duyarlılığınız için şimdiden teşekkür ediyorum. Selam ve saygılarımla…

MEVLÜT KARA (4/A Sınıf Öğretmeni)
SADETTİN VE CEMAL KARAATA İLKÖĞRETİM OKULU
BİRECİK/ŞANLIURFA ''


Aramıza hoşgeldin Mevlüt öğretmen!

Sevgiler,

Meltem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder