20 Ekim 2010 Çarşamba

Kumla Nizip İlköğretim Okulu-İlk Proje Okulu

Kumla İlköğretim Okulu, Fırat nehrinin kıyısındaymış. Gaziantep ili Nizip ilçesine 23 km uzakta ama Şanlıurfa ili Birecik ilçesiyle sınır komşusuymuş. Topraklarının bir kısmı devlet tarafından istimlak edilmiş, geriye kalanla ne yapabilirlerse...Ulaşımda da sorunlar yaşansa da orası bizim köylerimizden birisi...Üstelik de sesini duyurmaya çalışan köylerden birisi...186 çocuğumuzun eğitim-öğretim almaya çalıştığı okullardan sadece bir tanesinin bulunduğu bir köy...

Okulun bahçesinde bir Atatürk büstü var ancak biraz daha düzgün bir zemine yerleştirilmesi gerekiyor. Okulda anasınıfı olarak ayrılmış oda, 17 kayıtlı öğrencisi olmasına rağmen, öğretmen atanmadığı için kullanılmıyor. Aslında kullanılsa da öğleden sonra anaokulunda eğitim olmadığı için kütüphane yine oraya uygun bir şekilde yaptırılabilir. Kütüphane için Miray öğretmen çok da fazla birşey istemiyor aslında...Hepimizin okuduğu ve bir kenara bıraktığı romanlar, bir şekilde bekleyen dergiler, kaynak olarak kullanılabilecek kitaplar vb. Para verip almanız şart değil, evinizden çevrenizden toparlayabileceğiniz materyaller bunlar...Sonra bunları sizlerden toparlayıp, Türkiye Yardım Sevenler Derneği Kartal şubesi aracılığı ile kolileyerek okula gönderilmesi sağlanacak.

Bundan sonra sırasıyla ilköğretim 1-8. sınıflarda gerekli olan ders kaynak kitapları ve kırtasiye setleri Cağaloğlu'ndaki kitabevlerinden temin edilecek. Sınıflara Atatürk köşeleri hazırlayabilmeleri için malzeme temini sağlanacak. En son olarak da toplanan bağışlardan kalan tutarla giyecek yardımı yapılması da düşünülmektedir. Umarım her aşaması planlanan şekilde ilerler...

Gelelim bağış fonunun nasıl oluşturulacağına...Giyecek, kitap, dergi vs gibi hazır malzemeleri isterseniz derneğe getirebilir, isterseniz de adresinizden ya da ortak belirleyebileceğimiz noktalardan bizzat kendim alabilirim. Sadece, şehir dışından gönderilecek malzemeleri dernek adresine kargo ile gönderebilirsiniz, oralara ulaşamayabilirim. Ama önümüzdeki günlerde kargo şirketlerinden de indirimli anlaşmalar sağlandığında hemen sizlerle yine burdan paylaşacağım. Maddi yardımda bulunmak isteyenler de ister e-mail ister telefon aracılığı ile benimle iletişime geçip, TYSD Kartal şubesinin bağış hesap numaralarına yatıracakları tutarlarla katkıda bulunabilirler. Her bağış yapan birey ya da kurumların adı liste halinde tutulacak ve her adımdan haberdar edileceklerdir.

e-mail    mltmshn@gmail.com
             meltemsahin1@windowslive.com
tel         0532 5948479

Sonsuz sevgiler...

Meltem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder