19 Ekim 2010 Salı

Herşey Seninle Başladı Miray Öğretmen!

''Bir köy okulunda öğretmenim...Kütüphane oluşturmaya çalışıyoruz, uygun kitap dergi ansiklopedi, kırtasiye vb şeylere ihtiyacımız var!'' yazan bir twitter mesajıyla başladı herşey...

Gaziantep ili Nizip ilçesine bağlı Kumla İlköğretim Okulu...Miray Öğretmen sesleniyordu twitter penceresinden dünyaya, taze bir nefes 186 öğrencisi için kanatlarını çırpıyordu...Tek istediği okulunu en iyi şartlara ulaştırabilmekti. Herkese seslendi, ünlüler, tanıdıklar, tesadüfen yazıştığı ama elinden tutacaklarına inandığı herkese seslendi, anlattı. Ben de bu şekilde tanıştım Miray Öğretmenle...

Twitterdan çıkıp, ete kemiğe büründük telefonda...Sesi titriyordu, belli ki telefonla aranmak bile onu yeterince duygulandırmış, umutlarını yeşertmişti. İstedikleri sadece öğrencilerin ödevlerini araştırmaları için kaynak kitaplar, dergiler, kılavuz kitaplar ve yine kullanılmış roman ve hikaye kitaplarıydı. Kütüphane yapmak istiyordu.  Sınıfta oluşturmak istediği Atatürk köşesini nasıl dergi ve gazetelerden kestiği resimlerle yapmaya çalıştığını anlattı. Ödev verdikten sonra yapamayan bulamayan öğrencilerin nasıl yine ona koştuklarını anlattı. Karton, tebeşir, defteri bile zor buldukları bir ortamda okuma-yazma öğrenmek için çırpınan öğrencilerini anlattı sesi titreyerek...İşte herşey bir anda böyle başladı.

Bu yardım seslenişini ve kafamda oluşan kampanya fikrini, aktif üyesi olduğum Türkiye Yardım Sevenler Derneği Kartal şubesi  yönetim kurulu üyelerine aktardığımda aldığım olumlu cevap karşısında dünyalar benim oldu. Üstelik bu kampanyaya dönüşecek fikir, başka okulları da kapsayabilecekti. Kısaca herşey Miray öğretmenle başlayacak ve yurdun dörtbir yanına uzanacaktı. Miray öğretmen gururlandı, umutları dallara dönüştü, öğrencileri de uzaklardan onları duyan ve onlar için çabalayan birileri olduğunu bildi...

Belki hepinizin evlerinde okunmuş raflarda bekleyen kitaplar, dolaplarda kalmış giyilmeyen eşyalar ve belki de yüeklerinizin bir köşesinde hep yapmak istediğiniz yardım fikirleri olabilir. Neden bir yerden başlamayalım?

Miray öğretmen ''Hepimizden Hepinize'' sevgilerimizle...Yüreklerimiz artık sizinle...

Meltem Şahin

5 yorum:

  1. Tüm içtenliğimle kutlarım.
    Anladığım kadarıyla bir değil daha bir çok kampanya projesi var? Biraz aydınlatıcı bilgiler verebilir misiniz? Örneğin kaç yaş çocukları için giysiler, hangi kırtasiye malzemeleri ya da para bağışıyla temin edilecek malzemelere katkıda nasıl bulunabiliriz?

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Belikce,
    Evet ilk projem olan bu kampanya ile başka okullara da ulaşmayı hedefliyorum.Umarım herşey yolunda gider.Genelde dernek tarafından da yardım edilen okullar ilköğretimi kapsamakta, ama talep gelen her okul araştırılarak proje oluşturuluyor.Şahıs olarak makbuz kesemeyeceğim ve dernekle daha çok kişiye ulaşma imkanım olduğu için bu şekilde yapmak daha doğru geldi.Okulda gerekli olan malzemeler ve genel bilgi için bir yazı daha hazırladım.Onu da sizlerle paylaşacağım.

    YanıtlaSil
  3. Meltemcim öncelikle seni kutluyorum. Önderlik ettiğin projede VARIM...AYÇE ONAT.

    YanıtlaSil
  4. Kampanyanızı destekliyorum, çok kıymetli bir yardım.. Tebrik ediyorum Meltem Ablammm =)

    YanıtlaSil
  5. her geçen gun sizden gelen haberler burada renk katıyor hayatımıza sizi ıyıkı tanımışım, iyiki varsınız Meltem Hanım:) Miray

    YanıtlaSil